Köpvillkor
Nedan villkor gäller vid köp av varor från 3dfilament.nu (Serpbite AB).
Organisationsnummer: 5594854464
Adress: Kratsbodavägen 53, 168 79 Bromma
E-post: info@3dfilament.nu
Genom att göra en beställning godkänner du nedan villkor:
Vid köp till privatpersoner tillämpas konsumentköplagen samt distans- och hemförsäljningslagen. Köparen måste vara myndig eller ha målsmans tillstånd.
- Betalmetoder: Vi erbjuder krypterade kortbetalningar via Stripe samt betalningar via Trustly och Paypal.
- Bekräftelse: En beställning blir bindande först när den har bekräftats skriftligen (t.ex. via e-post) innan leverans sker. Om en produkt inte finns i lager eller har utgått meddelas du detta, och beställningen genomförs då inte.
- Företagskunder: Vid beställning från företag utgör företaget det juridiska ombudet.
Reklamation
- Du har rätt att reklamera en produkt inom 3 år från mottagandet, enligt konsumentköplagen.
- Vid reklamation ska du kontakta oss inom 10 dagar från det att felet upptäcktes. Beskriv felet noggrant och inkludera dina orderuppgifter.
Ångerrätt
Som privatperson har du enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan, företag omfattas ej av ångerrätt eller öppet köp.
Returer
- Produkten ska returneras i väsentligt oförändrat skick och ligga i sin originalförpackning.
- Om du vill byta en produkt rekommenderar vi att du gör en ny beställning och returnerar den gamla produkten, kontakta oss för returfraktsedel, vi genererar en QR kod du sedan använder hos ombud. Returfrakten bekostas av kunden.
- Återbetalning sker inom 3–6 arbetsdagar efter att vi mottagit och godkänt returen.
- 100% nöjd kund-garanti: Om du som privatkund inte är nöjd med produktens kvalitet, kontakta oss omgående via e-post. Vid konstaterad kvalitetsbrist ersätter vi produkten utan extra kostnad (dock exklusive frakt, retur och eventuella rabatter).
- Tillverkarens garanti: Om tillämpligt följer även tillverkarens garanti.
Priser & Prisjustering: Alla priser är aktuella vid beställningstillfället och inkluderar moms samt eventuella fraktavgifter. Vi förbehåller oss rätten att justera priser fram till leveransdagen. Skulle en prisändring ske har du rätt att häva köpet.
Fraktkostnad: Vi tillämpar fri frakt på alla ordrar
Leveranstid: Varor i lager skickas normalt inom en arbetsdag. Därefter är leveranstiden vanligtvis 1–3 arbetsdagar.
Fraktpartner: Alla beställningar skickas snabbt och säkert från svenska lager med PostNord eller DHL, beroende på försändelsens storlek och destination.
Förseningar: Skulle din leverans försenas med mer än 10 dagar på grund av omständigheter som vi ansvarar för, har du rätt att häva köpet utan kostnad. Kontakta oss i sådana fall skriftligen.
Ej utlösta paket: Om du inte hämtar ut paketet i tid, eller om leveransen inte kunnat genomföras på grund av att du varit otillgänglig, förbehåller vi oss rätten att debitera dig en administrationsavgift samt den faktiska fraktkostnaden (upp till cirka 395 SEK inklusive moms).
Transportskador: Eventuella transportskador ska omedelbart anmälas till oss och till transportören (exempelvis PostNord eller DHL). Dolda skador bör anmälas inom skälig tid efter mottagandet.
Vid händelser utanför vår kontroll (t.ex. naturkatastrofer, strejker, myndighetsbeslut eller uteblivna leveranser från underleverantörer) befrias Serpbite AB från sina leveransåtaganden under den period dessa händelser varar. Sådana händelser påverkar inte rätten att häva köpet om leveransen uteblir inom rimlig tid.
- Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.
- Serpbite AB ansvarar ej för fel, kostnader eller skador som uppstår till följd av användningen av en produkt, utöver vad som följer av gällande lag.